2010. április 25., vasárnap

Keresztnevem: Manó

Ezt a nevet én választottam magamnak. Hivatalosan is nevet változtattam 2009. novemberében, 42 éves koromban.
Naponta kapok az emberektől olyan reakciót, mikor bemutatkozom nekik, hogy "ez a rendes neved?". IGEN! A Manó név Magyarországon anyakönyvezhető, a MTA Nyelvtudományi Bizottsága által kiadott listán szereplő, hivatalosan elfogadott, használható férfi név.

Ezt a szép, és számomra kedves nevet szeretném ebben a blogban egy kicsit jobban megismertetni úgy, hogy korábban élt Manókat mutatok be.

Az anyaggyűjtést folyamatosan végzem. Listám közel sem lesz teljes, ezért kérem, ha találtok olyan híres, Manó keresztnevű férfit, kinek bemutatása érdekes lehet, azt jelezzétek nekem!

Jó szórakozást!
Jegyernik Manó

3 megjegyzés:

  1. Kedves Manó,

    azt szeretném megkérdezni, hogy érzed-e időnként terhesnek vagy bántónak a nevedet furcsállók megjegyzéseit?
    Nekem nagyon tetszik ez a név, és azon gondolkodom, hogy ezt választom a kisfiamnak -- kicsit félek viszont attól, hogy megnehezítem az életét ezzel. Más felnőttként választani egy nevet, és más gyerekként együttélni vele, gondolom.

    Ildi

    VálaszTörlés
  2. Kedves Ildi!
    Nekem csak pozitív tapasztalatom van a keresztnevemmel. Iskolában dolgozom. Az alsósok csodálkoznak (keresik a manófülem), ezen kívül semmi reakció.
    Szerintem pont az a könnyebb, ha valaki gyerek kora óta Manó. Gyerekként még illik is a név egy jópofa kis sráchoz, aztán később ez a név egyben becenévként is funkcionálhat.
    Arra nem gondoltál, hogy esetleg harmadik névként add ezt a leendő fiadnak?
    Ezzel a bloggal pont azt szerettem volna elérni, hogy bebizonyítsam milyen sok okos, híres, nagyszerű férfiú viselte / viseli ezt a nevet. Sajnos eddig nem jutott időm erre a blogra, csak nagy lelkesedéssel elkezdtem.
    Üdv,
    Manó

    VálaszTörlés
  3. Kedves Manó!

    Köszönöm a választ! Mi egyelőre úgy gondoljuk, hogy második névként adjuk a Manót a fiunknak, de valószínűleg választunk majd mellé egy gyakoribb nevet harmadiknak.

    Egyébként a blog szuper ötlet, várom a további bejegyzéseket! :)

    Ildi

    VálaszTörlés